FISKEDAG

Gick upp klockan 04.45 imorse begav mig ut plockade mask. Packade bilen. Hämtade Robin & drog och fiskade =)

Började i en sjö där det fanns gädda, abborre & mört :/ där Robin halade in 2 mörtar ;) jag hade också en på kroken men han slet sig. Åt mackor & drack kaffe/dricka och hade det gött i solen. 

Sen drog vi vidare och skulle ge oss på de riktigt stora fiskarna ;) Regnbågarna... Robin som allltid ska vara värst plockade upp en fin regnbåge, och strax därefter hör jag, ey ge mig hoven, amen skynda dig nu.... Jag sprang till bilen hämtade den... när jag kanske hade 3 meter kvar hade han halat in även den utan hov.
Sen tyckte han vi skulle bege oss hem.. men envis som jag är ville jag kasta lite till, vilket jag också gjorde.
Robin plockade ihop våra saker i bilen, då jag känner hur linan stramar åt, ville ju inte ta ut segern i förskott eftersom jag även brukar få bottennapp ganska ofta ;) haha
men i detta fall var det inte så.. så jag skrek ROBIN.... R O B I N och han ah, vad är det ... - jag har fisk, hjälp mej då  och han springer ner o hovar in den lilla rackaren, även detta en regnbåge =D sen for vi hem.
Lämnade en fisk hemma hos hans far sen skjutsade jag hem honom.
Sen lagade Pappa ihop min, rökt regnbåge :) mums..

Sen hämta jag upp Robin, vi käka lunch sen drog jag till madde vid 13.30  satt i skärgården o njöt innan åskan drog i gång.

NU har ja precisvaknat =D Robin sover än.. hihi


Min fisk


Robins fiskar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0